ponedeljek, 10. april 2017

Čiščenje štampiljk - primerjava dveh gobic

Koliko nas je takih, ki smo se pri odtiskovanju napisa znašle v začaranem krogu "umazanih" čistih štampiljk. Verjetno se vas je kar nekaj nasmejalo in vam je ta situacija znana. 

Sama sem se neštetokrat znašla v taki zagati, pa ne vedno po svoji krivdi. 
O čiščenju štampiljk sem veliko prebrala na spletu, na youtubu sem pregledala ogromno video posnetkov in veliko ustvarjalk je priporočilo otroške otroške vlažilne robčke, ki sem jih tudi sama uporabljala,  seveda so kakovosti različne in večina jih pušča "mucke", podobna zgodba je z bombažnimi krpami. 
V začetku ustvarjalne kariere, sem kupila sprej za čiščenje, ki je bil za tiste čase pregrešno drag in sem ga previdno in s premislekom uporabljala, tako skrbno, da ga imam še danes in mislim, da že zdavnaj ni več uporaben.

Priznam pa, da je moja najljubša metoda čiščenja kar brisanje v/ob roko, kar spet ni dobro, ker je naša koža (moja je izjemno suha) polna nečistoč in olj, ki vplivajo na kvaliteto odtisa, tega ne priporočam, tudi zaradi tega, ker običajno barvo barvnih blazinic težko spravimo s kože (se priporčam za kakšen učinkovit recept, kaj uporabit v takih primerih). Tako večino časa, ko ustvarjam hodim po svetu v mavričnih barvah. 

Med klasično in učinkovite metode čiščenje sodi seveda mlačna voda in milnica, a kaj ko sem včasih lena in se mi ne da po vsakem odtisu sprehajat v kopalnico.

Ker se ta uvod že precej vleče, bom prešla k bistvu. Pred časom nas je Marina iz Mavelu povabila, da ji zastavimo vprašanja. Pa sem jo kar malo izzvala z vprašanjem o čiščenju štampiljk in alternativah. Ker je že nekaj na tržišču na voljo posebna gobica za čiščenje, ki ne potrebuje za delovanje nič drugega kot vodo, je bila zadeva mikavna in obetajoča, a kaj ko je pri nas ni bilo na zalogi dolgo časa, pa so se moji možgančki postavili v delavno funkcijo in v iskanje alterantive. 

Po opisih, ki sem jih slišala in prebranem ter ogledanem (o čudežni gobici je govorila tudi Marina  v svojem videu) se mi je vse bolj dozdevalo, da tale čudežna gobica deluje kot krpa (uradno gobasta krpa), ki jo uporabljamo v gospodinjstvu, saj tudi to uporabljamo običajno v morkrem stanju, ko pa se posuši jo enostavno namočimo v vodo in jo tako aktiviramo.

Pa sem se odpravila do kuhinje in eno odnesla v ustvarjalno delavnico in jo dala na preizkušnjo. Prvi rezultati so bili pričakovani, a kaj ko mi ni dalo miru, kako deluje čudežni Stamp shammy.

Ko je Marina dobila novo pošiljko iz Lawn Fawn, se je med vsemi dobrotami shrivala tudi gobica in hitro sem izkoristila priložnost in jo naročila. Tako vam lahko danes iz prve roke povem kaj si mislim o eni in drugi.

Primerjalni preizkus je potekal nekako tako.
 Povsem novo štampijko sem odtisnila s pomočjo črne Memento blazinice (dye ink) na kos papirja. Nato sem štampiljko očistila, prednost sem dala Stamp Shammy. 
Sama čistilna gobica pride zapakirana v klasični embalaži, znotraj pa je zapakirana še v posebni  plastiki. V osnovi, naj bi bila gobica ob odprtju nekoliko vlažna in pripravljena za čiščenje. Jaz sem mojo po odprtju paketa, ki sem ga dobila pustila na delavni mizi. Gobica je bila cel čas zaprta v originalni embalaži. Ker  je moja delavnica čez cel dan izpostavljena soncu in je posledično v njej precej toplo, me ni presentilo, da je po dnevu in pol v takem prostoru, bila gobica nekoliko suha. Sprva sem mislila, da bo za njeno aktivacijo potrebno le nekaj pršenja z vodo, a se je na koncu izkazalo, da je sem jo morala dobri dve minutki namakati pod tekočo vodo.

Kot rečeno sem odtiskovala s črno blazinico, po odtiskovanju sem jo očistila s pomočjo blazinice in naredila še odtisnil na papir, da sem preverila ali je na njej ostalo kaj barve. Štampiljka za sabo ni pustila nobenega odtisa, kar pomeni, da je bila dobro očiščena. 




Povsem enak postopek sem ponovila tudi s pomočjo gospodinjske gobaste krpe, ki sem jo ravno tako namočila z vodo.  Ko sem krpo dala ven iz embalaže je bila tudi ta nekoliko vlažna in na otip na las podobna  Stamp shammy gobici. Kar me ni presentilo, ker sem imela ves čas občutek, da bo učinek podoben.

 Na zgornji sliki je prikazana štampiljka, ki je bila le delno očiščena s pomočjo običajne kuhinjske gobaste krpe. Pri napisu "Vse" je lepo vidno, da je štampiljka na zgornjem delu lepo čista.

Na spodnji sliki sta odtisnjena dva odtisa, pod njima pa odtisnjena štampiljka po čiščenju z eno in drugo gobico, na levi po čišečnju s Stamp shammy na desni pa z običajno gobasto krpo. Kot je videti odtisa ni, kar zame pomeni, da sta obe gobici svoje delo opravili z odliko.

Ker je ta objava že tako dolga, pa naj bo še malo se seveda nisem ustavila zgolj pri eni znamki blazinic in šla še en korak dalje in uporabila Hero Arts Shadow ink (lahko bi uporabila tudi Archival ink), ki naše štampiljke po uporabi nekoliko obarva in imamo občutek, da so kljub čiščenju še vedno umazane. Obe gobici sta se tudi tokrat izkazali in opravili čiščenje z odliko.

Če še enkrat na hitro povzamem ugotovitve:

- obe čistilni gobici aktiviramo s pomočjo vode,
- ko sta namočeni imata na otip podobno teksturo,
- prednost Stamp shammy-ja je ta, da dlje časa ostane vlažen medtem, ko se gobasta krpa hitreje posuši, zato bi svetovala, da obe shranjujemo v zaprtih posodah,
- obe gobici enako dobro očistita štampiljke,
- cenovno ugodnješa je gobasta krpa.

Prilagam še povezavo do videa, ki sem ga posnela v ta namen.

Lep začetek tedna,
Vanja  

p.s. obe gobici, sem testirala čez cel vikend, ker sem imela kar precej stvari za naštampljat in potrjujem zgornje ugotovitve ;)

9 komentarjev:

  1. Sama kljub omenjeni gobici, ki je tudi po mojem super še vedno uporabljam čistilo za štampiljke, sploh kadar se spravim resnično očistiti le-te. Imam eno vzornico, mojo sestrično......

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. jaz moje vsake tolko peljem v spa center ;)sam moram bit res na volji, da se tega lotim ;)

      Izbriši
  2. Hvala ti za izpeljano raziskavo. Dobila sem odgovor na vprašanje katerega sem si že dolgo tudi sama zastavljala.
    Glede čiščenja rok pa meni pomaga gobica za čiščenje http://www.mavelu.com/gobica-za-ciscenje-craft-scrubbie.html
    S pomočjo te gobice, vode in mila se znebiš vse packarije z rok.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zdej ko sem si ogledala še video se se spomnila, da je bila prestavljena prednost te "zelene" gobice v tem, da ne pušča nobenih muck na štempiljkah. Bi blo mogoče za naredit še primerjalno študijo v tem

      Izbriši
    2. res je ne pušča muck, tudi kuhinjska goba jih ne ...

      Izbriši
  3. Sem komaj čakale te tvoje ugotovitve, ko sem videla na Instagramu. Sama že namreč nekaj časa uporabljam to čudežno krpico Stamp shammy in sem res zelo zadovoljna. Pred tem sem uporabljala v glavnem otroške vlažilne robčke, ki res puščajo mucke. Sem pa tudi sama razmišljala, da bi preizkusila tovrstno krpo, ki jo uporabljamo za posodo in zelo sem vesela, da si že ti opravila preizkus. Super je to vedeti in si nabaviti navadno, veliko cenejšo krpo. Sem pa se marsikje našla v tem tvojem zapisu: od brisanja v roke, do lenobnosti, da umijem štampiljko :) Hvala za te nasvete.

    OdgovoriIzbriši
  4. Super objava, ki sem jo z veseljem prebrala od prve do zadnje vrstice. Vedno sem navdušena nad idejami, s katerimi lahko prihraniš denar in originalne ustvarjalne pripomočke zamenjaš s cenejšimi ali doma narejenimi. Hvala, da si svoje ugotovitve delila z nami.
    Lp

    OdgovoriIzbriši
  5. res se spomniš same pametne stvari, super hvala za nasvet, ker sem ravno v teh dneh izgubljala živce z ostanki otroških robčkov na štampiljkah, za vsakič it v kopalnico sem pa tudi prelena.

    OdgovoriIzbriši
  6. Hvala za nasvete. Jaz tudi počnem vse živo, ker se mi na da vsakič skakat pod vodo z njimi. Sem jim pa zadnjič privoščila generalno čiščenje in so zdaj čudovito osvežene. Pa poskusim imeti krpo pri roki ;-)

    OdgovoriIzbriši